Logo Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

huiselijkgeweld.nl

Social media campagne Vrouwenopvang van start

04-09-2012

Vandaag is de social media campagne van de Vrouwenopvang 'Maak van huiselijk geweld geen geheim. Durf te delen' van start gegaan. De campagne omvat een facebookpagina, een website, een speciaal gemaakte clip van het nummer ‘laat mij nu maar vrij’ van zangeres Do en een handtekeningenactie voor een Nationaal actieprogramma tegen huiselijk geweld.

Met de social media campagne wil de Vrouwenopvang mensen wakker schudden om over huiselijk geweld praten. Alleen zo wordt het zoeken van hulp en het praten over geweld achter de voordeur uit de taboesfeer gehaald doordat mensen hun ervaringen delen, hulp bieden en hulp zoeken.

Krachtambassadeurs

Zangeressen Do en Bettina Holwerda zijn de eerste krachtambassadeurs van de Vrouwenopvang. Zij roepen iedereen op zich uit te spreken over huiselijk geweld en om ook krachtambassadeur te worden. Op de website externe linkwww.ikdurftedelen.nl staat informatie over de campagne, wat krachtambassadeurs precies zijn, wat je kunt doen tegen huiselijk geweld en informatie over de Dag van het Delen.

De boodschap van de Vrouwenopvang is voor vrouwen en mannen: "Voor een op de vijftien mensen – vooral vrouwen - in Nederland is huiselijk geweld de normaalste zaak van de wereld. Hoeveel vrienden uit jouw vriendenlijst zijn dat? Ze worden mishandeld, uitgescholden en vernederd. Iedere dag. Maar niemand die het weet. Laat daarom nu zien wat nooit wordt gedeeld door dit bericht te 'liken'. Samen kunnen we huiselijk geweld stoppen"

Facebook

Op externe linkwww.facebook.com/vrouwenopvang staat wat mensen kunnen doen. Iedereen die de facebookpagina bezoekt kan ook krachtambassadeur worden.