Logo Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

huiselijkgeweld.nl

Campagne Praten over jouw keuzes

01-04-2016

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft onlangs de campagne Praten over jouw keuzes gelanceerd. Deze campagne richt zich op jonge mensen, die niet altijd hun eigen keuzes kunnen maken. Bijvoorbeeld omdat hun leefomgeving of gemeenschap er anders overdenkt.

De gemeenschappen waarin dit voorkomt zijn divers, bijvoorbeeld de Turkse-, Surinaams/Hindoestaanse-, Afghaans- of orthodox protestantse gemeenschap. Onderwerpen waarover vaak beslist wordt door anderen zijn bijvoorbeeld studiekeuze, (financiële) zelfstandigheid, partnerkeuze en seksuele oriëntatie.

Tips

Op de website externe linkpratenoverjouwkeuzes.nl staan verhalen van mensen die een gesprek zijn aangegaan over belangrijke keuzes in hun leven. Ook staan er tips voor jongeren over hoe ze een gesprek kunnen aangaan. Met als doel andere jongeren te inspireren en helpen om ook een gesprek aan te gaan. Op de website staan ook links naar websites van hulpinstanties.

Toolkit

Bij de campagne Praten over jouw keuzes zijn meerdere maat schappelijke organisaties en professionals betrokken, die in hun werk of privé te maken hebben met de campagne-onderwerpen. Om de campagneboodschap te verspreiden is er een externe linktoolkit met diverse middelen gemaakt. Deze bevat filmpjes (online video’s en pre-rolls), geluidsfragmenten, online advertenties (banners) en posters.