Logo Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

huiselijkgeweld.nl

Post-it Art voor het Vergeten kind

25-01-2016

Met een Post-it Art actie vraagt de Stichting Het Vergeten Kind in aanloop naar de Week van het Vergeten Kind, die volgende week plaatsvindt, alvast de aandacht voor kinderen in Nederlandse opvanglocaties.

afbeelding hartenhuisje van Post-it kaartjesSpeciaal voor deze externe linkactie heeft de stichting haar eigen Post-it Art gemaakt: het Hartenhuisje gemaakt van Post-it kaartjes. Dit symboliseert het uiteindelijke doel van de actie: alle kinderen een goed thuis geven, met een hart dat staat voor liefde en hoop.

Scholen, bedrijven en particulieren, iedereen kan zo’n hartenhuisje ophangen om de 38.000 vergeten kinderen in de opvang een signaal van hoop te geven.

Activiteiten

Tijdens de Week van Het Vergeten Kind organiseert de stichting elke dag een activiteit om deze kinderen ‘zichtbaar’ te maken en om ze zelf te laten spreken in plaats van dat er over hen gesproken wordt. Zoals de première van Het Vergeten Kind Filmfestival in Pathé Tuschinski, de talkshow ‘Vergeten Kind Talks’ in de setting van RTL Late Night en de Junior. Ambassadeur van de stichting Het Vergeten Kind, Babette van Veen, heeft speciaal voor deze groep kinderen een nummer geschreven: 'Kleine Strijder'.

Meer informatie

externe linkStichting Het Vergeten Kind